تلویزیون شهری در اصفهان led

1 جولای 2016

تلویزیون شهری

تلویزیون شهری اصطلاحی است که به تابلو های غول پیکری اطلاق می شود که در کنار چهار راه ها ، اتوبان ها ، بزرگراه ها ، پارک ها و استادیوم های ورزشی بر روی دکل های بزرگی نصب شده و به صورت رنگی تصاویر ویدیویی را پخش می کند .

هر تلویزیون شهری با کنار هم قرار گرفتن کابینت های مجزایی با سایز حدود یک متر مربع ساخته می شود . هر کابینت مشابه یک تلویزیون کوچک ، بخشی از تصویر بزرگ صفحه نمایش اصلی را ایجاد می کند .

هر کدام از کابینت ها از جزء دیگری تشکیل می شوند که ماژول LED نام دارد . ماژول ها بلوک های مربع و یا مستطیل شکلی هستند که با کنار هم قرار گرفتن تعدادی از آنها کابینت ها ساخته می شوند .

هر ماژول نیز به نوبه خود از لامپ های بسیار کوچکتری بنام LED تشکیل شده است . LED ها از مواد نیمه های و در کارخانه های ساخت قطعات الکترونیک ساخته شده و رنگ های متنوعی دارند .

 LED ها تنوع رنگ زیادی ندارند و در رنگ های قرمز ، سبز ، آبی و گاهی سفید و زرد تولید می شوند . هر LED از پیوند دو نیمه هادی نوع P و نوع N بوجود می آید که آن را پیوند PN می گویند . این پیوند تنها قادر به تولید یک رنگ است . در تلویزیون های شهری برای تولید سایر رنگ ها از ترکیب رنگ سه یا چهار LED با رنگ های اصلی قرمز ، سبز و آبی استفاده می شود . هر پیکسل ( کوچکترین جزء تصویر ) در تلویزیون شهری شامل سه یا چهار LED با رنگ های اصلی است .

به طور کلی تلویزیون های شهری از نظر ساختار پیکسلی به دو دسته RGB و ۲RGB تقسیم می شوند . در نوع RGB هر پیکسل از یک LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است اما در نوع ۲RGB هر پیکسل از دو LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است . نوع ۲RGB در شرایط خاصی می تواند بین دو پیکسل واقعی در تصویر ، یک پیکسل مجازی تولید کرده و کیفیت تصویر را به شدت افزایش دهد .

در یک ماژول تلویزیون شهری هر یک از پیکسل ها می توانند فاصله مشخصی تا پیکسل های مجاور خود داشته باشند . لذا ماژول های متنوع با فاصله پیکسلی متفاوت ساخته شده تا تلویزیون هایی با کیفیت های متفاوت تولید شوند .

به فاصله بین پیکسل ها در ماژول ، دات پیچ Dot Pitch گفته می شود . دات پیچ بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود و نشان دهنده فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور است . دات پیچ با حرف P و به دنبال آن عدد فاصله بر حسب میلی متر نشان داده می شود . به عنوان مثال P12 نشان دهنده این است که فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور ۱۲mm است .

تلویزیون های شهری از نظر کاربرد به دو دسته Outdoor و Indoor تقسیم می شوند . تلویزیون های Outdoor به طور کامل ضد آب هستند و تا حدودی ضد ضربه اند و همچنین به علت وجود آفتاب گیر روی هر پیکسل در نور آفتاب به راحتی تصویر را نمایش می دهند .

از این تلویزیون ها بیشتر در فضا های باز شهری مانند چهار راه ها ، بزرگراه ها ، فرودگاهها ، پارک ها و مصلی ها استفاده می شوند . تلویزیون های Indoor ضد آب نیستند و در اغلب اوقات فاقد آفتاب گیرند و از آنها بیشتر در فضاهای بسته مثل استادیوم های ورزشی  ، سالن های کنفرانس ، سالن های آمفی تئاتر ، سالن فرودگاهها ، سالن مترو و استادیو ها استفاده می شود .

تلویزیون های فول کالر از نظر نحوه راه اندازی نیز به دو دسته  Online و Offline تقسیم می شوند . در نوع آنلاین برای راه اندازی تلویزیون از یک کامپیوتر شخصی به عنوان کنترلر استفاده می شود . از این مدل بیشتر برای ساخت تلویزیون هایی با ابعاد بزرگ استفاده می شود . در این نوع از تلویزیون ها به نحوی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون شهری نقش مانیتور کامپیوتر را بازی می کند و برای نمایش فیلم و تصاویر ، کامپیوتر باید به طور مداوم روشن بماند . هزینه ساخت تلویزیون های آنلاین نسبت به ابعاد و مدل مشابه آفلاین آن به مراتب بیشتر است . در نوع آفلاین برای راه اندازی تلویزیون از برد های کنترل خاصی استفاده می شود که تنها برای برنامه ریزی به کامپیوتر احتیاج دارند و برای ادامه کار و پخش فیلم به طور مستقل کار می کنند . هزینه تمام شده تلویزیون ها آفلاین نسبت به ابعاد و مدل مشابه آنلاین به مراتب کمتر و ساخت آن ها ساده تر است اما در ابعاد خیلی بزرگ قابل اجرا نمی باشند .

مطالب فوق معلوماتی عمومی و نه چندان تخصصی راجع به تلویزیون های شهری فول کالر است که اطلاعات اولیه ای برای تهیه و خرید یک تلویزیون شهری یا تابلو فول کالر را در اختیار شما خواننده عزیز قرار می دهد .

ساخت تلویزیون شهری در اصفهان

برچسب کلمات کلیدی :آموزش ساخت تلویزیون شهری ,برد کنترل تلویزیون شهری, تابلو روان هفت رنگ , تلویزوین شهری,تابلو فول کالر, تک رنگ, هفت رنگ, خرید تلویزیون شهری,ساخت تلویزیون شهری, فروش تلویزیون شهری ,ماژول p10 1r1g1b, ساخت تلویزیون شهری در اصفهان, ساخت تلویزیون شهری در اصفهان,ساخت تلویزیون شهری در اصفهان,ساخت تلویزیون شهری در اصفهان,ساخت تلویزیون شهری در اصفهان,ساخت تلویزیون شهری در اصفهان, طراحی سایت در اصفهان

نوشتن نظر